dinsdag 2 oktober 2012

My first blog!

Zo.. Mijn eerste blog. Misschien is het goed om me eerst even voor te stellen. Ik ben Zinzi, 22 jaar oud en ik studeer Algemene Sociale Wetenschappen in Utrecht.
 Ik heb 3 grote liefdes in mijn leven; de eerste, mijn ontzettend lieve vriend, de tweede mijn inloopkast (en uiteraard de inhoud ervan uitbreiden) en last but not least BAKKEN! :)
 Ik bak al vanaf dat ik een klein meisje ben. Vooral samen met mijn vader. Maar nog nooit op zo'n structurele basis. Het is langzamerhand geĆ«volueerd van een 'gelegenheid-hobby' tot full blown obsession. Ik kan de hele dag denken over interessante smaakcombinaties, de perfect(st)e structuren en een mooie presentatie.

Ik heb alleen wel een aantal zwakte punten. Ik kan GEEN recepten volgen. Ik kan het nooit laten om hier en daar wat te veranderen. Maar, erger misschien, als ik bak van een recept vergeet ik altijd stappen. Ik bak dus volledig op intuitie. Soms pakt het goed uit, soms wat minder. Ook heb ik qua presentatie nog veel te leren, met de motoriek van een peuter is een perfecte cupcake swirl nogal moeilijk te maken;) Misschien kan ik nog wat van jullie leren dus!! Ik vind het altijd ontzettend leuk om tip&tricks met mensen uit te wisselen:D

Maar! Ik heb enorm veel gelezen over baktechnieken en de functies van ingredienten. Dus ookal laat de presentatie soms wat te wensen over, de smaken en structuren zijn (als ik de mensen om mij heen mag geloven) vaak heerlijk:D

Ik nodig jullie bij deze dus uit om mij te volgen (en te helpen??) in mijn avonturen in de keuken! Dat we veel mogen genieten en lachen samen:D Want is dat niet het belangrijkste in bakken??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten